first stop: Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Marije - WaarBenJij.nu first stop: Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Marije - WaarBenJij.nu

first stop: Bangkok!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Marije

06 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Onze droomreis is na een jaar hard werken en sparen eindelijk begonnen! Na gezellige afscheidsetentjes met de familie en een GEWELDIG afscheidsfeest met alle lieve vrienden, vriendinnen, kennissen en familie, na een fijn maar toch ook dubbel afscheid op schiphol zijn wij definitief voor 7 maanden vertrokken naar de andere kant van de wereld :-)
Dinsdag zijn we met een tussenstop op dubai naar bangkok gevlogen, 2 vluchten van ruim 6 uur. Beide in het grootste personenvliegtuig ter wereld, de airbus a380. Veel mensen hebben ons toegezegd, geniet!!, en tijdens de eerste vlucht begon dit al. Vooral voor jef haha! een plek bij de nooduitgang, dus met de languit, keuze uit bijna 400 films en series en de hele vlucht door eten voorgeschoteld krijgen. Het enige minpunt was voor hem dat de spelletjes die je kon spelen op je prive tabletje net niet tipte aan zn playstation, en een paar huilbaby's in het vliegtuig, arme vent ;-)
Eenmaal aangekomen in bangkok, doooodmeu, haha, hebben we eerst een uur staan wachten bij de paspoort controle, en vervolgens er ruim 2 uur over gedaan om van het vliegveld naar het hotel te komen.. hele wegen waren afgesloten vanwege de rellen en politieke "opstand".. gelukkig hadden we een waaghals als taxichauffeur die vele regeltjes heeft gebroken om ons uit de file te halen, anders hadden we er nu nog gestaan haha. Het hotel/guesthouse in bangkok is top, heel schoon netjes en ruim. Heerlijk na zo'n lange vlucht!
We hebben smiddags al ons eerste "streetfood" gehad, mango sticky rice, mango met rijst en kokosmelk, heel erg lekker en een bord vol kostte ons een euro! Chill!!
Vanavond was de planning om een nightmarket te bezoeken, maar toen jef na een lange wandeling Het dacht te hebben gevonden, bleken we midden in een opstandsmars te staan. Gelukkig niks gewelddadigs maar het leek ons verstandiger toch maar weer terug te lopen... Toen maar een leuk thais restaurantje binnengewandeld, en voor 9 euro (jaja samen!!) Een curry met rijst gehad, gebakken thaise groenten, kipspiesjes voor jef en garnalen voor mij. Oh en ook nog beide een groot glas drinken! Als we zo goedkoop blijven eten met het budget dat we hebben, komen we over een paar jaar pas terug ;-)

Morgen en overmorgen gaan we tempels bekijken en lekker de toerist uithangen in Bangkok, daarna reizen we door naar Ayutthaya :-)

Liefs Jef en Marije!!

• 06 Februari 2014 - 07:35

Marjo:

Nouw nouw meteen al een boeiende dag.gelukkig allemaal goed afgelopen.maar ga even regelen dat het een beetje duurder word ha ha.jaren wegblijven dat overleeft het thuisfront niet.vind het heel leuk dat jullie een reisverslag bijhouden,gaaf om te lezen.pas goed op elkaar en een hele goede tweede dag gewenst!geniet ervan,dat doen wij op afstand.liefs mama

• 06 Februari 2014 - 13:36

Kitty:

wat leuk dat we jullie zo kunnen volgen. is het net of we er een beetje bij zijn. en Jef hoe kun jij nou de weg kwijt zijn? onze reisgids? nou maak er nog wat van en doe voorzichtig. we kijken uit naar het volgende verslag.

• 06 Februari 2014 - 18:25

Kitty D:

Is er nog een Kitty? Leuk om te lezen deze verhaaltjes. Veel plezier gewenst en de groetjes uit Weerselo.

• 06 Februari 2014 - 21:51

Gerrit :

Hej Marije Jef! Erg cool dat we met jullie mee kunnen reizen. Ga jullie volgen. Hej Jef. Twente gewonnen tegen Heerenveen. Nu uitkijken naar jullie next story. Enjoy! Groetjes CU

• 08 Februari 2014 - 21:51

Brigitte Wisselo:

Wat leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen. Zo te lezen hebben jullie het goed voor elkaar. En wat goedkoop is het eten daar zeg. Nogmaals heel veel plezier en pas goed op elkaar. Ik kijk uit naar het volgend reisverslag. Dikke knuffel uit het natte en koude oosten.