Bangkok 2.0 en Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jeffrey en Marije - WaarBenJij.nu Bangkok 2.0 en Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jeffrey en Marije - WaarBenJij.nu

Bangkok 2.0 en Ayutthaya

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Marije

08 Februari 2014 | Thailand, Ayutthaya

Ha lieve volgers!
tijd voor een nieuw reisverslag,
we hebben 2 dagen Bangkok bekeken, dit was prachtig, en iets dat iedereen een keer moet doen, maar langer dan 3 dagen Bangkok is niet leuk meer. Bangkok is een bruisende stad, een stad die Amsterdam een dorp doet lijken. Overal waar je kijkt gebeurt iets interessants, wat leuk is, maar ook heel druk. Het verkeer kent geen regels en vliegt alle kanten op, het duurt soms letterlijk 10 minuten om over te steken. Alle straten staan vol met eetkraampjes. Het verschil in rijkdom en armoede is heel groot, je ziet een zwerver met kind bedelen, ondenkbaar als toerist als je weet dat je voor 10 baht een stuk fruit kan kopen op straat, 0,21 eurocent... Als toerist/backpacker voel je je hier echt rijk.
Maar ook hier weten ze je op te lichten, ookal is dat vaak maar voor hooguit 10 euro. Van de andere kant, 10 euro blijft wel 10 euro.
we hebben het zelf al meegemaakt, we hielden een taxi aan om naar de andere kant van Bangkok te gaan, en wou ons daar voor 500 baht (11 euro) naar toe brengen, zonder de meter aan te zetten, wij weigerden dit aangeezien we met meter wouden rijden, en hij reed weg met boze blik. De volgende taxi wou wel met meter rijden, wij betaalden 150 baht bij de eindbestemming (3,35) met een beetje opletten is het hier onwijs goedkoop. Zo hebben we ook al uitgebreid gedineerd: currys met rijst, kip voor jef, gewokte loempias en 2 blikjes drinken voor 4,95 :-) en het was heeeerlijk!
Over onze activiteiten, we hebben veel tempels bekeken die erg indrukwrkkend waren, hele grote tempels met prachtige versieringen en prachtige boeddha's. Het volgende verslag zal ik fotos uploaden. Elke tempel staat voor iets, geluk, liefde, welvaart, gezondheid, rijkdom etc. Het budddhisme is heel erg vredig, en hoe druk bangkok ook mag zijn, zodra je een tempel binnenstapt, krijg je rust. Echt indrukwekkend.
Vandaag zijn we naar ayutthaya gereisd met de skytrain en minivan in 2 uur tijd, koste ons nog geen 6 euro. Moooi.
we hebben hier een PRACHTIGE bungalow. Midden in een tuin. Heel netjes. Het parkje wordt beheert door een familie, ze zijn allemaal erg lief en helpen je heel goed.
Al met al zijn deze eerste 4 dagen een cultuurshock geweest. Voorbeeldje, in nederland zit in bijna elke creme een bronzer en wij vinden het prachtig om bruin te zijn, terwijl ik hier nog geen creme heb gezien zonder whitener, en het me 4 supermarkten doorzoeken heeft gekost om een zonnebrandcreme zonder whitener te vinden, een bleke huid is in azie mooi. Wat een verschil in schoonheidsideaal.

Wij latrn over een paar dagen weer weten hoe het is, tot snel!

liefs jef en marije

• 08 Februari 2014 - 17:11

Jos:

Hoi Mareille en Jeffrey,
    Hele mooie berichten van de verre culturen en jullie mooie ervaringen. Geniet er van, er komt
    nog veel meer op jullie reis. Groetjes vanuit t natte Nederland. Marjo en Jos

• 08 Februari 2014 - 17:23

Kitty D:

Hoi, als ik jullie verslagen zo lees dan vermaken jullie je prima. En heel goed dat jullie je niet bie de been loat nemn. Geniet van de mooie reis. Ben benieuwd naar foto's. Groetjes van ons allemaal.