Finding Nemo & The Beach. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeffrey en Marije - WaarBenJij.nu Finding Nemo & The Beach. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeffrey en Marije - WaarBenJij.nu

Finding Nemo & The Beach.

Door: Marije en Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Marije

24 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hi lieve mensen!

Nieuw reisverslag vanuit Thailand. We waren het vorige verslag gebleven bij; We gaan naar Koh Phi Phi. En daar zijn we geweest. En het was MOOI.
Koh Phi Phi bestaat meerdere eilanden, waarvan wij er 2 gingen bekijken. Koh Phi Phi Don is de grootste van de Phi Phi eilanden. Dit eiland is in 2004 zwaar getroffen door de Tsunami, maar in 10 jaar tijd weer helemaal hersteld. Het eiland staat bekend als paradijs, maar helaas is het eiland door deze factor ook uitgegroeid tot een Chersonissos-Lloret-Mallorca achtig iets. We hadden dit al gelezen op vele websites maar wouden de Phi Phi eilanden hoe dan ook zien, dus we zijn gegaan. En ook wij vonden het eiland prachtig, een paradijs, tot de zon ondergaat en het strand veranderd in 1 grote discotheek. De eerste avond was dit heel gezellig en hebben wij ons prima vermaakt met heerlijke cocktails. Maar zodra we wouden slapen kwamen we er al snel achter dat dat niet ging lukken tot een uurtje of 4, want in ons hotelkamertje was de muziek net zo luid als op het strand zelf. Feestjes bouwen is absoluut niet iets wat wij vervelend vinden, maar als je de volgende dag allerlei uitjes hebt gepland wil je toch wel iets van slaap..
Desalniettemin hebben wij lekker oordoppen in gedaan en vooral gaan genieten van de mooie dingen van koh phi phi Don in plaats van ons te gaan irriteren. Daarvoor is het eiland te mooi en de reis te mooi!
Hoewel koh phi phi Don Cherso 2.0 is, is koh phi phi Le (Een kleiner eiland dicht bij Koh Phi Phi Don) een National Park, onbewoond en in zijn ware schoonheid gelaten. Ennn ook dat hebben we gezien! Per longtailboot zijn we langs alle baaitjes van Koh Phi Phi Le geweest. En dit was echt een paradijs! Ik dacht altijd dat mensen die ''stranden als poedersuiker'' zeiden zwaar overdreven. Maar dat deden ze niet; Dit witte strand was echt net poedersuiker, zo zacht. Het water was heel erg helder en prachtig blauw. Jullie hebben vast de fotos op facebook wel gezien ;) We hebben echt genoten hier. Maya Bay is de mooiste en bekendste baai van Koh Phi Phi Le, en ook de baai waar de film ''The Beach'' is opgenomen. nogmaals, pa-ra-dijs.
Tijdens onze trip met de longtailboot hebben we ook 3 keer gesnorkeld. Dit was heel gaaf aangezien het water zo ontzettend helder was, konden we heel veel zien. We hebben ook nemo gevonden, nouja, nemo en zn hele familie aangezien we dwars door een school met wel 100 Nemo's zwommen. Gaaf!! Verder hebben we nog veel meer prachtige gekleurde vissen gezien. Dit was al super mooi, kun je nagaan wat we wel niet gaan zien als we over een week onze duikcursus gaan doen. Koh Phi Phi was al met al geweldig, en iets dat we niet hadden willen missen.
Na Koh Phi Phi zijn we met een boot naar Koh lanta gevaren. Een groter eiland ten zuiden van Thailand. Dit eiland is niet zo heel erg bekend onder toeristen, en daardoor vrij rustig. Wat best lekker is na koh ph phi ;)
Ze hebben ook hier weer prachtige stranden, en bij elk strand zijn de aantal toeristen op 2 handen te tellen. We hebben al een aantal keer aan het strand gelegen, en alleen zee en zand gezien.. Geen geluid, geen drukte, alleen de golven van de zee. Geluksmomentjes, absoluut. We hebben hier ook weer een scooter gehuurd en zijn de afgelopen dagen heel veel aan het toeren geweest. Super leuk. We hadden ook een waterval gevonden om te bekijken. Vol goede moed hebben we dit ook gedaan. Het kostte ons 45 minuten door een jungle om er te komen. Er liep een soort van pad, maar we hebben meer geklommen dan gelopen. Na zweten en zwoegen kwamen we eindelijk bij de waterval, die eigenlijk weinig voorstelde.. Jammer weer haha. Na een fles water en de tocht na de waterval toe moest ik bij de waterval zelf heeeel nodig plassen. Nadat Jef me echt had overgehaald om asociaal te gaan wildplassen had ik een stekkie achter een boom gevonden. Jef op de uitkijk, ik rustig mijn broekje openmaken, klaar om te plassen.. Kijk ik recht een slang in de ogen. Ik heb volgensmij dat hele junglebos daar bij elkaar geschreeuwd. Ik doe ook een keer iets dat niet mag hoor, haha. Nadat Jef zwaar jaloers de slang is gaan zoeken, maar hem gelukkig niet kon vinden, en mijn hartslag eindeljk weer normaal was zijn we terug gegaan. Kwamen we onderweg ook nog een dikke hagedis tegen die voor ons langs schoot. Daar ging mijn hartslag weer hoor. We zijn in een half uur uiteindelijk terug gelopen/geklommen. Ik ben nog nooit zo fanatiek geweest.
Morgen hebben we een 4-island trip geboekt, naar alle omliggende eilandjes van Koh Lanta, opnieuw met een longtailboot. Hier gaan we weer snorkelen en hopelijk weer prachtige strandjes zien. Maar dat zal wel lukken ;). Wij gaan nu lekker een hapje eten, tot over een paar dagen met een nieuw reisverslag!!

liefs uit Thailand, Jef & Marije.